Skattehandläggare, högskolekompetens, Skatteenhet 5, Solna

Arbetsbeskrivning

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

På Skatteenhet 5 arbetar cirka 180 medarbetare. Enheten har idag uppdraget att arbeta inom utlandstransaktioner, oredovisade inkomster, självrättelser, utlandsbeskattning, undersökande verksamhet och riskkapital.


Vi kan erbjuda dig blandade arbetsuppgifter inom enheten utifrån verksamhetens behov. Arbetsuppgifterna är av olika svårighetsgrad och omfattning och kräver varierade arbetssätt. Det kan omfatta såväl enkla, snabba och mer omfattande komplicerade utredningar, där detektivkompetens, bevisvärdering och samverkan med andra myndigheter och länder blir allt viktigare. Skatteverkets behov av kompetens inom olika skatteområden är stor och vi har internutbildningar och många möjliga karriärvägar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• nyligen har avslutat, eller inom kort kommer att avsluta, en högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng inom juridik eller ekonomi med inriktning mot redovisning
• är flexibel och förändringsbenägen
• är kreativ och ser möjligheter
• har analytisk förmåga samt kan avgränsa och fatta beslut
• tar ansvar och är utvecklingsinriktad
• har god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du har aktuell relevant arbetslivserfarenhet från Skatteverket/annan myndighet eller annan relevant arbetslivserfarenhet. Det är även meriterande om du har IT-erfarenhet samt om din högskoleutbildning har internationell inriktning.


Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Tester kan komma att användas som ett led i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

%MCEPASTEBIN%%MCEPASTEBIN%

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 10 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning tillämpas.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 29 mars 2018

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024