OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av ekonomiadministration och ett utpräglat siffersinne? Letar du efter ett värdefullt och samhällsnyttigt arbete? Som skattehandläggare inom likvidhantering får du ett omväxlande och lärorikt arbete med en balans mellan arbete och fritid.
Om jobbet
Du kommer arbeta med att hantera in- och utbetalningar till och från personer och företag i olika beskattningssystem, samt registrera utländska mottagarkonton. Sektionen genomför även utbetalningar till Kommuner, Regioner, Församlingar och Pastorat i Sverige. Sektionen tillser att Stockholms och Sveriges norra län får rätt utbetalning utifrån inlämnade uppgifter.
Du genomför ditt arbete skyndsamt med hög kvalitet utifrån lagar, regler och riktlinjer. I ditt arbete är du beroende av och har kontakt med interna lednings-, kontroll-, och stödfunktioner, banker, företag och privatpersoner. Du får introduktion och stöd av handledare som initialt hjälper dig planera och genomföra ditt arbete. Du kommer sedan självständigt driva dina arbetsuppgifter i samverkan med andra. Arbetet omfattar olika typer av ärenden och du kommer få nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.
Du tillhör skattesektion 1 på skatteenehet 55 på skatteområde 5, med placering Östersund. På vår sektion är vi 18 personer fördelat 15 i Östersund och 3 i Hudiksvall.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- ha ett utpräglat siffersinne
- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat men samtidigt vara en bra lagspelare
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna
- ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du ska även ha:
- avslutad gymnasieutbildning inom teoretiska ämnen
- minst 2 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom redovisning/bokföring, ekonomiadministration eller liknande arbete som arbetsgivaren bedömer relevant.
Det är önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet från revisionsbyrå, Skatteverket eller annan statlig myndighet.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.
På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.