Skattehandläggare, Kalmar

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

På skattekontoret i Kalmar är vi ca 110 medarbetare fördelade på fem sektioner.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med beskattningsärenden av olika slag.

I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Arbetet innebär många kontakter med både företag och privatpersoner via telefon, skriftligen och via personliga besök. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp, gärna inom ekonomi, samhälls- eller beteendevetenskap alternativt har aktuell arbetslivserfarenhet av utredningsarbete/handläggning eller ekonomi/redovisning/revision
• har aktuell arbetslivserfarenhet av självständigt handläggande arbete eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har servicekänsla och är förtroendeingivande
• arbetar självständigt, har beslutsförmåga och slutför arbetsuppgifter
• är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
• har lätt för att samarbeta och dela med sig av sina kunskaper

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Det rör sig om en tillsvidareanställning och en tidsbegränsad anställning. Vi tillämpar provanställning i sex månader när det gäller tillsvidareanställningen

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 februari 2017

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024