Skattehandläggare, Karlskrona

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

På skattekontoret i Karlskrona är vi cirka 90 medarbetare. 50 arbetar med beskattning av privatpersoner och företag. Övriga 40 arbetar med skatteupplysning.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du kommer att arbeta med beskattningsärenden av olika slag, både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi
• har aktuell arbetslivserfarenhet från en myndighet
• har aktuell erfarenhet av handläggande/utredande arbete inom redovisning/revision
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift 
• är bra på att självständigt planera ditt arbete
• har god förmåga att samarbeta
• är strukturerad
• har ett gott bemötande och ett kundanpassat förhållningssätt
• är flexibel

Det är meriterande om du
genom din arbetslivserfarenhet har aktuella kunskaper om Skatteverkets verksamhet


Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 31 januari 2017

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024