Skattehandläggare, Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med beskattningsärenden av olika slag. I arbetet ingår att söka och ge information samt registrera, utreda och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon.

På skattekontoret i Kristianstad är vi cirka 80 medarbetare. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  


• har en pågående eller nyligen avslutad utbildning inom ekonomi eller juridik om minst 180 hp vid universitet eller högskola alternativt har avslutad KY/YH utbildning inom redovisningsekonomi
• har ett gott bemötande och inger förtroende
• kan arbeta självständigt men som även har en mycket god förmåga att samarbeta
• har mycket god kommunikationsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål
• är ansvarstagande
• är flexibel

Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete på Skatteverket eller har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt.

Placeringsorten är Kristianstad.

Under maj månad är det gemensamma genomgångar och utbildningar med obligatorisk närvaro. Det kommer finnas möjlighet för beviljad ledighet för tentamen, seminarium och föreläsningar efter avstämning med ansvarig chef. Från och med juni ska du kunna arbeta heltid men även här kan det beviljas enstaka ledigheter för tentamen.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 2017-04-24 t.o.m. 2017-08-31. Ev. kan det bli aktuellt med en kortare förlängning.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna visa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 februari 2017

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024