Skattehandläggare, Linköping

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens. På skattekontoret finns nu ett behov av rekrytering till skattesektionerna.

På skattekontoret i Linköping är vi cirka 170 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som



• har en avslutad högskoleutbildning om 120p/180hp med inriktning mot juridik eller ekonomi

• samverkar med andra för helheten, bidrar till gemenskap och god arbetsmiljö och skapar goda relationer

• har en god kommunikativ förmåga, ett kundanpassat förhållningssätt och ett respektfullt bemötande både internt och externt

• är öppen för, bidrar aktivt och anpassar sig efter de förändringar som verksamheten och omvärlden kräver

• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål och bidrar till att syftet med verksamheten uppnås

• tar initiativ och driver på för att fullfölja uppgiften

• kan hantera ett högt tempo och har förmåga att hantera många ärenden parallellt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom skatteområdet, gärna på Skatteverket. Det är också meriterande om du har erfarenhet av handläggning inom och intresse för kapitalområdet samt utbildning inom skatterätt.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Om du har frågor kontakta:

Pia Röme, sektionschef, 010-5798388, pia.rome@skatteverket.se
Maria Svantesson, HR-konsult, 010-5749110, maria.u.svantesson@skatteverket.se
Anette Ek, ST, 010-576 83 81, anette.ek@skatteverket.se
Per-Olof Karlsson, SACO, 010-576 82 42, per-olof.karlsson@skatteverket.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 maj 2014

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024