OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
På skattekontoret i Linköping arbetar vi med att beskatta och ta in betalning för privatpersoner och företag. Till kontoret hör även regionkoncentrerade arbetsuppgifter som:
• Särskilt kvalificerat eko
• Förebyggande information
• Offensiva borgenärsuppgifter
• Riskvärdering inom företagsregistrering
• Utlandsområdet, till exempel utlandsbosatta och utlandsägda bolag
• CLO-funktion (Central Liaison Office) och DLO-funktion (Direct Liaison Office) med ansvar för hantering av informationsutbyte/handräckning till/från utlandet
På skattekontoret i Linköping är vi cirka 170 medarbetare och det är det största kontoret inom östra regionen.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. Ditt nya jobb innebär att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och granskning av enklare ärenden inom inkomstskatt, moms, arbetsgivaravgifter och företagsregistrering. Det kan även bli aktuellt med arbetsuppgifter inom skattebetalningsområdet.
Arbetet innebär många kontakter med människor såväl skriftligen som per telefon och besök.
Du möter företagare och privatpersoner per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Du arbetar både individuellt och tillsammans med andra. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad treårig gymnasieutbildning inom ekonomi alternativt en avslutad KY/YH-utbildning inom juridik eller ekonomi omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng
• har minst ett års aktuell erfarenhet (senaste fem åren) av handläggande arbetsuppgifter alternativt erfarenhet av administration som huvudsaklig arbetsuppgift
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har mycket god datorvana
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har ett kundanpassat förhållningssätt
• bidrar till gemenskap och god arbetsmiljö
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?