Skattehandläggare, Lund

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du i huvudsak ska arbeta med beskattning av små och medelstora företag, men även med privatpersoner. Arbetet sker utifrån en helhetssyn och består av muntliga kontakter, företagsbesök och djupare utredningar som t ex revision. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

På skattekontoret i Lund är vi cirka 75 medarbetare. Vi söker medarbetare till två av våra fyra sektioner på skattekontoret i Lund. På dessa två sektioner arbetar vi med varierande arbetsuppgifter främst inom moms, arbetsgivaravgifter och inkomstbeskattning.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid



Vi söker dig som  



• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alternativt YH/KY -utbildning till redovisningsekonom omfattande 400 YH-poäng/80 KY-poäng

• har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift

• har god samarbetsförmåga, kan skapa goda relationer och har ett bra bemötande

• söker information och har förmåga att arbeta självständigt och ansvarstagande

• är strukturerad, resultat- och målinriktad och har god analytisk förmåga



Det är meriterande om du har några års aktuell erfarenhet av arbete med skattefrågor eller med ekonomi/redovisning.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.



Välkommen med din ansökan till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 oktober 2013

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024