Skattehandläggare, Malmö

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skattehandläggare, Malmö

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.



Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att



• du arbetar med beskattning av företag

• du kommer att handlägga, administrera och granska underlag samt att fatta beslut

• du kommer via telefon, skriftväxling och personliga besök möta människor med olika bakgrund.

• beroende på verksamhetens behov kommer du att kunna röra dig mellan dem tre olika områdena: moms, arbetsgivaravgifter eller inkomstbeskattning.

På sektionen är vi idag 18 medarbetare som arbetar med nya företag och handlägger beskattningsfrågor inom områdena moms, arbetsgivaravgifter och inkomstbeskattning. Vi tillhör Skattekontor 2 i Malmö som arbetar med företagsbeskattning för nya och etablerade företag samt borgenärsfrågor.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som har



• avslutad gymnasial utbildning inom ekonomi

• färsk erfarenhet från arbete med skattefrågor och/eller ekonomi/redovisning

• lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift

• god datorvana och elektronisk informationssökning

• god förmåga att organisera, systematiskt hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo

• ett bra bemötande både internt och externt

• god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp

• ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt



Det är meriterande om du har utbildning som kvalificerad Redovisningsekonom (KY), med godkända betyg.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.



Välkommen med din ansökan till oss!

Under v. 34 har Sektionschef Anna Österlin semester och då är Lena Dahlberg kontaktperson för tjänsten.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 augusti 2013

Liknande jobb


21 november 2024