OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär i huvudsak att ge service och handlägga ärenden inom arbetsområdet beskattning. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med våra kunder, alltså både företag och privatpersoner. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens. För att kunna göra ett bra jobb hos oss måste du ha förmåga att sätta dig in i kundens situation.
Skattekontoret Mariestad-Skövde är ett av sju skattekontor i Västra regionen och har verksamhet i Mariestad och Skövde. Vi är ett utvecklingsinriktat fullskalekontor och hanterar det mesta inom skatteverksamheten. Kontoret har ca 150 medarbetare.
Vi söker medarbetare både till Mariestad och Skövde.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har examen från högskola inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp
• har mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra på svenska i tal och skrift
• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut
• har hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines
• har ett gott bemötande och ett kundorienterat förhållningssätt.
Det är meriterande om du
har minst sex månaders aktuell relevant erfarenhet av ekonomi- och bokföringsarbete.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Om du går vidare i urvalsprocessen kommer du att bli kallad till ett rekryteringsseminarium, den 9/2-2017, i Skövde där vi kommer att berätta mer om kontoret och de aktuella arbetsuppgifterna.
Intervjuer kommer att hållas i Skövde vecka 7.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.