Skattehandläggare med inriktning arbetsgivaravgifter/moms, Umeå

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du i huvudsak arbetar med arbetsgivaravgifter, moms och F-skatt avseende små- och medelstora företag. Du arbetar med att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden samt genomföra besök hos företag. På ett förtroendeskapande sätt möter du medborgare och företag med olika bakgrund och behov, via telefon, brev och besök. Arbetet innebär omväxlande och parallella arbetsuppgifter, vilket ställer krav på din förmåga att vara flexibel.

På skattekontor Umeå är vi 125 medarbetare och sektionen består av 18 medarbetare. Kontoret har en koncentrationsprofil och handlägger bl.a. ärenden med inriktning mot ekonomisk brottslighet och borgenärsområdet.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har akademisk utbildning inom ekonomi med minst 120p/180hp

• har minst två års erfarenhet av arbete med redovisning eller annat företagsekonomiskt arbete, inom de senaste fem åren, alternativt arbetar du i dag med liknande arbetsuppgifter hos Skatteverket

• har körkort B-behörighet

• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service

• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift

• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut

• har god samarbetsförmåga och delar med dig av kunskaper

• har förmåga att vara flexibel.



Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av arbete med bokföring och löneredovisning, har utredningsvana från annan myndighet eller om du har akademiska poäng i beskattningsrätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 mars 2014

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024