OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Storföretagsregionen har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Ludvika. På kontoret i Malmö är vi idag cirka 70 medarbetare och består av fyra sektioner med både skrivbordsutredare och skatterevisorer, vilket innebär att vi arbetar aktivt över sektionsgränserna.
Storföretagsregionen befinner sig i ett skede av offensiv utveckling och förändring. Vi arbetar på att förenkla och effektivisera verksamheten samtidigt som vi vill möta företagen utifrån deras behov och situation. Utöver en spetsig och effektiv kontrollverksamhet strävar vi efter att öka vår stödjande och hjälpande verksamhet så att företagen gör rätt från början. Detta gör vi bland annat genom att utveckla vår dialog och vårt samarbete med företag och dess rådgivare.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare inom mervärdesskatteområdet
innebär att du i huvudsak kommer att arbeta med beskattningsärenden, omprövningsärenden och fördjupade skrivbordsutredningar.
Det kan också bli aktuellt att du deltar med din kompetens som skattehandläggare i mervärdeskatterevisioner och att inom vårt förebyggande arbete besvara rättsliga frågor från våra företag inom mervärdesskatteområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120 poäng/180 högskolepoäng alternativt några års erfarenhet av handläggande arbete inom beskattningsområdet på Skatteverket
• har minst två års aktuell erfarenhet av kvalificerat utrednings-/analysarbete inom mervärdesskatteområdet
• är resultat- och målinriktad och kan fatta beslut
• har god kommunikativ förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• är självgående och utvecklingsorienterad
• har mycket god samarbetsförmåga och ett bra bemötande både internt och externt
Det är meriterande om du
har arbetat med beskattningsfrågor avseende stora företag.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.