Skattehandläggare, Norrköping

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare

innebär att du arbetar med kontroll, förebyggande arbete, service och löpande ärendehantering. Dina arbetsområden omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t ex att granska underlag för avlämnade deklarationer, utreda och informera samt att fatta beslut i skatteärenden. Arbetet som skattehandläggare innebär många externa kontakter via telefon, skriftligen och via personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens. I dagsläget kommer du att arbeta med årlig beskattning eller borgenärsarbetsuppgifter.

På skattekontoret Norrköping är vi totalt cirka 80 medarbetare fördelade på fyra sektioner. Vi arbetar med beskattning av privatpersoner och företag inom kommunerna Norrköping, Finspång, Valdemarsvik, Söderköping och Gotlands kommun. Vi ansvarar även för privatpersoner och vissa företag i Österåkers och Danderyds kommuner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

•  som är till nytta för medborgare och företag

•  med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

•  med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som



• har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120 poäng/180 hp

eller motsvarande kunskaper förvärvade genom flera års relevant arbete.



• har god förmåga att möta människor på ett förtroendefullt sätt

• har god servicekänsla

• har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier

• är produktiv och stimuleras av att arbeta mot uppställda mål

• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift

• är noggrann, strukturerad och ansvarstagande

Det är meriterande om du

har aktuell erfarenhet av självständigt kvalificerat utredningsarbete i Skatteverket. Om du ska arbeta med borgenärsarbetsuppgifter är det också en merit om du har arbetat med utredningsarbete på Kronofogden eller inom bankväsendet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 augusti 2014

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024