Skattehandläggare, Nyköping

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare  
innebär i huvudsak att du kommer att arbeta med beskattningsärenden inom inkomstskatteområdet eller mervärdesskatteområdet i en stimulerande och utvecklande miljö. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök.

På skattekontoret i Nyköping är vi cirka 80 medarbetare fördelade på fyra sektioner. I Nyköping arbetar vi med service, beskattning och kontroll av privatpersoner och företag. Kontoret ansvarar också för en rikskoncentration av pensionsdispenser.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp med inriktning mot ekonomi eller juridik alternativt har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiskt eller juridiskt utredningsarbete
• kommunicerar enkelt och begripligt på svenska och engelska i tal och skrift
• kan stödja och samverka såväl internt som externt
• är flexibel och anpassar dig efter de situationer som uppstår
• är lösningsfokuserad och driver självständigt ditt arbete framåt
• har ett helhetsperspektiv.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från beskattningsområdet på Skatteverket. Det är även meriterande om du har arbetslivserfarenhet från bokföringsområdet och/eller från t ex bank eller Kronofogdemyndigheten, där du arbetat med kreditvärdering av företag, eller annan lämplig erfarenhetsbakgrund under de senaste tre åren.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 maj 2016

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024