Skattehandläggare, Nyköping

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skattekontor Nyköping arbetar med beskattning av såväl privatpersoner som företag samt handlägger även alla pensionsdispensärenden för hela landet. 

På kontoret är vi ca 70 medarbetare.

Vi behöver förstärka vår verksamhet och söker därför ett antal skattehandläggare till våra fyra sektioner.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär i huvudsak att ge service samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner och företag. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller juridik
• har aktuell erfarenhet av kvalificerat ekonomiskt eller juridiskt arbete
• har mycket god förmåga att kommunicera begripligt på svenska och engelska i tal och skrift
• är flexibel och anpassar dig efter såväl verksamhetens som medborgarnas behov
• är utvecklingsinriktad och driver självständigt ditt arbete framåt
• kan stödja och samverka såväl internt som externt
• har ett helhetsperspektiv.

Det är meriterande om du har minst ett års aktuell erfarenhet av utredningsarbete.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Vi kan komma att använda tester i urvalsarbetet. Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 december 2016

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024