Skattehandläggare, Örebro

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare är av löpande karaktär som innebär att administrera, utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden som gäller fordonsrelaterade skatter. Du kommer även att vara Skatteverkets ansikte utåt genom att svara på frågor om fordonsrelaterade skatter både via telefon och mejl. Du kommer i arbetet att möta människor med olika behov. Som skattehandläggare kommer du i denna tjänst att jobba inom området trängsel- och fordonsskatt.

Skattekontoret i Örebro har ca 170 medarbetare fördelade på 9 sektioner. Vi arbetar med service och kontroll avseende skatter för företag och privatpersoner. I dagsläget arbetar ett fyrtiotal handläggare med fordonsrelaterade skatter i Örebro.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter - som är till nytta för medborgare och företag - med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald - som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling - med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en godkänd gymnasieutbildning
• har aktuell arbetslivserfarenhet av bemötande via telefon samt administration
• har ett gott bemötande och servicekänsla
• är resultat- och målinriktad
• har god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är problemlösningsorienterad och kan fatta självständiga beslut
• anpassar dig till nya förutsättningar
• kan hantera krav och agerar lugnt och stabilt
• har god kommunikativ och pedagogisk förmåga
• har goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av kvalificerat administrativt arbete eller utredningsarbete. Det är även meriterande om du kan uttrycka dig både muntligt och skriftligt på engelska.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare.

Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 januari 2017

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024