Skattehandläggare, Örnsköldsvik

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt
utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon,
skriftväxling och personliga besök. Som skattehandläggare kommer du att jobba inom området arbetsgivaravgifter och
moms.

På skattekontoret i Örnsköldsvik är vi c:a 40 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som



har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom företagsekonomi eller juridik med inriktning mot skatterätt eller motsvarande kunskaper förvärvade genom minst två års arbete inom ett för tjänsten relevant område



har vilja och förmåga att möta människor och ge god service



har förmåga att arbeta självständigt, uthålligt och resultatinriktat



är produktiv och stimuleras av att arbeta i högt tempo mot uppsatta mål



har helhetsperspektiv och god förmåga att avgränsa och fatta beslut



talar och skriver sakligt och på ett sätt som är lätt att förstå



har god samarbetsförmåga och har ett utåtriktat och kundanpassat förhållningssätt



är ansvarskännande.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi tillämpar normalt provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • x
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 januari 2017

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024