Skattehandläggare, Östersund

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter innebär att du arbetar med likvidhantering där du bland annat handlägger in- och utbetalningar. Arbetsuppgifterna innebär till stor del löpande ärendehantering men även utredning av olika betalningsflöden, granskning av underlag och beslutsfattande. Dessutom deltar du i övriga arbetsuppgifter på sektionen som kan komma att variera under året.

I arbetet ingår många kontakter med allmänhet, företag, banker, kommuner och landsting. Kontakterna sker såväl per telefon som skriftligen. Det är viktigt att du tycker om att ge god service och bra information. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.

På skattekontoret i Östersund arbetar cirka 110 personer.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har en avslutad treårig gymnasieutbildning

• har minst fem års aktuell erfarenhet från arbete med ekonomifrågor inom en större organisation

• kommunicerar enkelt och begripligt på svenska i tal och skrift

• har goda språkkunskaper i engelska tal och skrift

• har förmåga att skapa förtroende

• har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ

• god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo  

• är produktiv och målinriktad och har förmåga att fatta beslut

• har ett gott bemötande och servicekänsla

• är stabil och mycket nogrann.



Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå, bank eller offentligt förvaltning med liknande arbetsuppgifter. 
Har goda kunskaper i programmet Agresso. Det är även meriterande om du har goda kunskaper i programmet Excel.




Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 februari 2014

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024