Skattehandläggare, SFR, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Storföretagsregionen ansvarar för all skattehantering avseende de allra största företagen i Sverige och de företag som står under finansinspektionens tillsyn samt för all hantering av punktskatt. Företagen som hanteras inom regionen har ofta internationella skattefrågor av varierad komplexitet. Vi har fokus på att utveckla våra arbetssätt så att vi genom förebyggande aktiviteter och genom kontroll minskar medvetna och omedvetna skattefel. I detta arbete deltar alla medarbetare aktivt.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du främst arbetar med kontroll av månatliga redovisningar för arbetsgivare och moms. Du utreder avvikelser och fattar beslut. Du kommer också att hantera företags kontrolluppgifter och utreda ärenden gällande dessa. Du söker information och håller dig uppdaterad inom de olika områdena. Arbetet är självständigt och du driver själv dina ärenden. Du har mycket kontakt med företagare, där du informerar både i på svenska och engelska. Stor del av kommunikationen sker via telefon men också skriftligen.   

Vi söker skattehandläggare till Storföretagsregionen, sektion 7 i Stockholm. På vår sektion 7 är vi ca 20 medarbetare som handlägger inkomstskatt, moms, arbetsgivaravgifter, kontrolluppgifter, borgenärsärenden m.m. På storföretagsskattekontoret i Solna är vi ca 150 medarbetare. Storföretagsregionen har också kontor i Ludvika, Göteborg och Malmö med totalt ca 400 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg i matematik, svenska och engelska
• har 1 års relevant arbetslivserfarenhet
• arbetar självständigt
• är drivande
• är noggrann och ansvarstagande
• har mycket god förmåga att samarbeta
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har en god kommunikativ förmåga i svenska och engelska både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter från myndigheter eller bokförings-/ eller revisionsbyrå.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Anställningarna är tills vidare. Provanställning kan förekomma.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Från ditt CV ska det klart och tydligt framgå år och månad för varje anställning /tjänst samt en kortfattad beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 september 2016

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024