OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på Skatteupplysningen
innebär i huvudsak att, via telefon, besvara frågor inom området personbeskattning. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande, även under stressiga förhållanden. Det är viktigt at du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos de som kontaktar Skatteupplysningen.
Arbetstiden är schemalagd och kan innebära arbete fram till kl 18.00 på vardagar.
På Skatteupplysningen i Malmö är vi ca 40 personer, fördelat på två sektioner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller fullgjord KY/YH-utbildning som kvalificerad redovisningsekonom omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng
• har några års aktuell arbetslivserfarenhet inom service eller kommunikation med erfarenhet av att informera via telefon eller personliga möten
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
• har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?