Skattehandläggare, Skatteupplysningen, Nyköping

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skatteupplysningen består av fyra skatteupplysningskontor och vi är cirka 600 medarbetare på 17 orter runtom i landet. Vårt ansvar är att svara på allmänna frågor per telefon eller e-post ifrån våra medborgare och företag. Vi besvarar cirka 4,5 miljoner telefonsamtal och cirka 600 000 e-post ärenden per år.

På Skatteupplysningen i Nyköping är vi 27 personer fördelade på två sektioner.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på Skatteupplysningen i Nyköping innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om personbeskattning via telefon. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en avslutad teoretisk gymnasieutbildning
• har minst ett års aktuell erfarenhet av arbete inom kundtjänst, kommunikation eller annan relevant erfarenhet av ett serviceyrke
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
• har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier.

Det är meriterande om din huvudsakliga arbetsuppgift är eller har varit att informera/kommunicera via telefon.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 6 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 september 2016

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024