Skattehandläggare, Skatteupplysningen, Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter på Skatteupplysningen
innebär att ge professionell service och information via telefon och mail till privatpersoner och företag. Frågorna berör personbeskattning och handlar bland annat om frågor som skattekontot, deklarationen, skattejämkning, bostadsförsäljning, värdepapper etc. Du kommer därmed att få ett intressant arbete där lärande och utveckling är viktiga förutsättningar. Du är Skatteverkets ansikte utåt och vi värdesätter att du är noggrann, har god förmåga att formulera dig enkelt, rakt och tydligt i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

På Skatteupplysningen i Sundsvall är vi 40 medarbetare uppdelade på 2 sektioner. Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. Vi värnar om balans mellan arbetsliv och privatliv vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter



som är till nytta för medborgare och företag



med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald



som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling



med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som  



har en teoretisk gymnasieutbildning



har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift



har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt



har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat



har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö



arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål



har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier.




Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet inom service och kommunikation med erfarenhet av att informera via telefon eller personliga möten eller har en högskoleutbildning om minst 120 poäng/180 högskolepoäng, eller en KY/YH-utbildning omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng inom ekonomi eller juridik.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i 6 månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 maj 2017

Liknande jobb