Skattehandläggare, Skellefteå

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innefattar förebyggande arbete, kontroll, löpande ärendehantering och service i skattefrågor för företag och privatpersoner. I arbetet ingår att söka och ge information samt att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Arbetet innebär många kontakter med företag och privatpersoner, skriftligen, via telefon och via företagsbesök.

På skattekontoret i Skellefteå är vi ca 80 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har universitetsexamen om minst 120p/180hp med inriktning på ekonomi eller juridik
• har aktuell arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi eller juridik
• är noggrann, strukturerad och ansvarastagande
• är analytiskt och kan prioritera
• är produktiv och målinriktad med förmåga att fatta beslut
• arbetar självständigt och har god förmåga att samverka
• har servicekänsla och är förtroendeingivande
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift.

Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av skattefrågor eller om du har högskolepoäng inom beskattningsrätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 31 augusti 2016

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024