OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
På skatteenheten Södertälje arbetar idag ca 85 personer. Vi ansvarar för beskattning och utredningar av företag och medborgare. Vi söker nu dig som vill vara med när Skatteverkets verksamhet i Södertälje växer. Vi planerar för att vara 90 personer vid utgången av 2018.
Dina arbetsuppgifter som medarbetare på skatteenheten innebär att utreda skattefrågor som rör medborgare, företag och företagare. I arbetet ingår att granska, utreda och besluta i olika skatteärenden. Det ingår även att söka och ge information och service. Telefon är ett viktigt arbetsredskap och du behöver vara bekväm med att möta våra medborgare och företagare vid telefonsamtal. Som en naturlig del i vår granskande verksamhet ingår att skriva i de olika utredningarna. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik eller har en yrkeshögskoleutbildning om minst 400 YH-poäng inom ekonomi i kombination med en aktuell och relevant arbetslivserfarenhet om minst ett år.
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i arbetet.
• har god förmåga att fatta beslut och att förmedla beslut till mottagaren
• uppskattar att jobba i team och har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra genom att vara samarbetsvillig och stötta andra
• har analytisk förmåga.
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av administrativt arbete. Exempel på erfarenhet som vi anser är relevant är arbete med bokföring, redovisning, ekonomi eller handläggande arbete från myndighet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang.
Urvalstester kommer att användas.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning.
Vi planerar för intervjuer i vecka 43.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.