Skattehandläggare, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du främst kommer att arbeta med företag. I arbetet ingår att registrera, granska, utreda och besluta i olika skatteärenden. I arbetet ingår också att söka och ge information samt tillhandahålla service. Du möter företagare per telefon, skriftligen samt vid personliga besök. Du arbetar både individuellt och tillsammans med andra. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens

Företagsskattekontor 2 arbetar med registrering och beskattning av nya företag, kontroll av företags moms och arbetsgivaravgifter, inkomstbeskattning av företag, borgenärsarbete, löpande företagsärenden samt omprövningar och överklaganden inom skatteområdet.

De som anställs i denna rekrytering kommer att arbeta inom något av områdena moms, inkomstskatt, löpande företagsärenden, arbetsgivaravgifter eller borgenär.

På kontoret är vi ca 200 medarbetare uppdelade på tio sektioner. Vi sitter i Solna strand.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom juridik eller ekonomi
• har minst två års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service samt inge förtroende
• kommunicerar tydligt i tal och skrift på svenska och engelska
• är strukturerad och noggrann
• har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra
• är utvecklingsorienterad och flexibel

Det är meriterande om du har läst skatterätt.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

I samband med intervjun kommer din förmåga att kommunicera skriftligen att prövas.

Tjänsten är tillsvidare. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Det är viktigt att du i ditt CV tydligt anger tidsperiod (år och månader) för tidigare anställningar.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Om du har frågor kontakta:

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 12 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 januari 2016

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024