Skattehandläggare, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

 

Företagsskattekontor 2 arbetar med registrering och beskattning av nya företag, kontroll av företags moms och arbetsgivaravgifter, inkomstbeskattning av företag, borgenärsarbete, löpande företagsärenden samt omprövningar och överklaganden inom skatteområdet

 

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på företagssektion 29 innebär att du kommer att administrera ärenden gällande konkurser, samt övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter. I arbetet med konkursadministration igår bl.a. registrering, besluta i ärenden, posthantering, hantering av akter, att ge service och upplysning genom muntlig och skriftlig kontakt till handläggare och skatteombud inom Skatteverket, företagare, privatpersoner, konkursförvaltare, tingsrätter och andra myndigheter i ärenden gällande konkurser.

På sektionen i Solna är vi idag 15 medarbetare.

 

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

 

Vi söker dig som


• har en avslutad treårig gymnasieutbildning
• har minst två års relevant arbetslivserfarenhet av administrativt arbete från myndighet alternativt finansiell- eller juridisk verksamhet
• har god kommunikationsförmåga
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• är noggrann och har ordningssinne
• har god samarbetsförmåga
• är initiativtagande och serviceinriktad
• är självgående och litar på din egen förmåga
• arbetar mot uppställda mål och levererar enligt tidplan

 

Det är meriterande om du har erfarenhet av att besluta i ärenden inom en myndighet eller privata sektorn.

 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

 

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 januari 2017

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024