OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med beskattningsärenden av olika slag. I arbetet ingår att söka och ge information samt registrera, utreda och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon
På skattekontoret i Göteborg är vi cirka 80 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är noggrann och ansvarstagande
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende.
Det är meriterande om du
har aktuell och relevant erfarenhet från arbete på Skatteverket. Det är även meriterande om du har relevant och aktuell erfarenhet av administrativt arbete. Har du även godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt är även det meriterande för tjänsten.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 2015-05-18 t.o.m. 2015-08-30.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Vid frågor kontakta gärna:
Maria Albinsson, sektionschef, 010-5735924
Niklas Camitz, sektionschef, 010-5736645
Per-Johan Åseskog, Saco, 010-5736231
Margareta Åhrberg, ST, 010-5735305
Maria Svantesson, HR-konsult, 010-5749110