OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Storföretagsregionen har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Ludvika. På kontoret i Malmö är vi idag cirka 75 medarbetare och består av fyra sektioner med både skrivbordsutredare och skatterevisorer, vilket innebär att vi arbetar aktivt över sektionsgränserna.
Storföretagsregionen befinner sig i ett skede av offensiv utveckling och förändring. Vi arbetar på att förenkla och effektivisera verksamheten samtidigt som vi vill möta företagen utifrån deras behov och situation. Utöver en spetsig och effektiv kontrollverksamhet strävar vi efter att öka vår stödjande och hjälpande verksamhet så att företagen gör rätt från början. Detta gör vi bland annat genom att utveckla vår dialog och vårt samarbete med företag och dess rådgivare.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du kommer att arbeta med särskild inkomstskatt för utomlands bosatta (SINK). Arbetsuppgifterna innehåller bl.a. hantering av kompletteringar, fatta beslut samt registrering i verksamhetssystem.
Du kommer även hantera kontorets administration i form av beställningar och attest av fakturor. Vidare ansvarar du för kontorets e-brevlåda och ger den service som efterfrågas.
Arbetet innebär kontakter med företag via telefon och brev.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en avslutad treårig gymnasieutbildning
• har minst två års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av administrativt arbete från myndighet eller annan administrativ erfarenhet från finansiell- eller juridisk verksamhet.
• har god kommunikativ förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• har ordningssinne och en bra struktur på ditt arbete
• är självgående och kan prioritera ditt arbete
• har en god samarbetsförmåga och ett bra bemötande, både internt och externt
• är ansvarstagande och tar egna initiativ
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.