OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Storföretagsregionen ansvarar för all skattehantering avseende de allra största företagen i Sverige och de företag som står under finansinspektionens tillsyn samt för all hantering av punktskatt. Företagen som hanteras inom regionen har ofta internationella skattefrågor av varierad komplexitet. På storföretagsskattekontoret i Solna är vi ca 150 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du självständigt granskar, utreder och fattar beslut i ärenden inom arbetsgivareområdet. Du arbetar med Skatteverkets storföretagskunder inom alla branscher. Arbetet innebär många kontakter med företagen, såväl skriftligen som per telefon och vid besök. För rätt person finns också möjlighet att arbeta med incitamentsärenden.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om 120 poäng/180 högskolepoäng med inriktning mot ekonomi eller juridik eller erfarenhet av arbete på Skatteverket som kan bedömas som likvärdig
• har erfarenhet av handläggning av egna skatteärenden
• har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• har servicekänsla, är utåtriktad och inger förtroende
• har god samarbetsförmåga
• har en god analytiskt förmåga och har förmågan att se sammanhang, prioritera och dra slutsatser
• kan arbeta självständigt och är drivande
Det är meriterande om du har arbetet med utredningsarbete inom arbetsgivaravgifter. Det är även meriterande om du har arbetat med incitamentsärenden de senaste åren.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Om du har frågor kontakta:
Agneta Schalling, sektionschef, 010-5742704
Maria Svantesson, HR-konsult, 010-5749110
Catharina Almfjord, ST, 010-5471441
Thomas Viklund, Saco, 010-5742532