Skattehandläggare, tidsbegränsad anställning, Kungsbacka

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare vid skattekontoret i Kungsbacka 
innebär att du arbetar med företagare och privatpersoner. I arbetet ingår att söka och ge information, arbeta med löpande ärendehandläggning och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Du kommer att arbeta självständigt men även tillsammans med övriga i arbetsgruppen.

På skattekontoret i Kungsbacka är vi cirka 110 medarbetare. Kontoret arbetar med företagare i det geografiska närområdet och utgår ifrån ett helhetsperspektiv med lika delar information och kontroll. Kontoret arbetar med processföring, omprövningar, moms, företagsregistrering och taxering av företag. Vi bedriver också företagsnära verksamhet som t ex företagsbesök, taxeringsbesök, personalliggarkontroller, registeringskontroller vid torg och marknadshandel, kassatillsyner och särskilda kontrollåtgärder. På skattekontoret i Kungsbacka pågår ett omställningsarbete vilket innebär att kontorets medarbetare kommer att flytta till Göteborg. Din placering är i Kungsbacka under hela anställningsperioden.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som



• har en avslutad gymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande och/eller avslutad KY-utbildning eller YH-utbildning inom relevant område

• har god förmåga att organisera ditt arbete, är produktiv och kan arbeta i ett högt tempo

• har förmåga att fatta beslut

• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift

• har samarbetsförmåga, vilja och förmåga att bemöta människor och kan ge god service.

Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av liknande arbete inom ekonomi, bokföring och/eller administration från de senaste fem åren.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m 1 september t.o.m 31 december 2014.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Tidsbegränsad anställning Ej specificerat
  • Publicerat: 22 maj 2014

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024