OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare vid Skattekontor 1 i Göteborg
innebär att du arbetar med företagare. I arbetet ingår att söka och ge information, arbeta med löpande ärendehandläggning och besluta i olika skatteärenden. Det kan även innebära att du ska hålla i informationer, handleda och lära ut. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Du kommer att arbeta självständigt men även tillsammans med övriga i arbetsgruppen.
På skattekontor 1 i Göteborg är vi cirka 170 medarbetare som är uppdelade i åtta sektioner. Kontoret arbetar med företagare i det geografiska närområdet och utgår ifrån ett helhetsperspektiv. Vi möter företagen genom information, besök, och olika former av utredningar. Kontoret arbetar med processföring, omprövningar, mervärdesskatt, arbetsgivaravgifter, företagsregistrering och inkomstbeskattning. Vi är uppdelade i olika arbetsteam utifrån syftet och målet med våra insatser.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom ekonomi om minst 120 p/180 hp
• bygger förtroende och goda relationer
• har god förmåga att organisera ditt arbete, är produktiv och kan arbeta i ett högt tempo
• hanterar krav och agerar lugnt och stabilt
• anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar självständigt och samverkar
• utvecklar ditt arbete och din kompetens
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
Det är meriterande om du har
• akademiska poäng inom bokföring och/eller skatterätt
• aktuell erfarenhet av bokföring från de senaste fem åren
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningarna är tidsbegränsade på ca. ett år.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?