OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-utreda, granska underlag och fatta beslut i skatteärenden Vi söker skattehandläggare till Skatteverket mittregionen med placering vid skattekontoret Åmål. Ditt nya jobb innebär att du arbetar med beskattning av privatpersoner och näringsidkare. I ditt arbete ingår handläggning och administrativa uppgifter som bland annat innebär att granska underlag samt att fatta beslut. Arbetet innebär även många kontakter med människor, såväl skriftligen som per telefon och vid besök. Vi söker dig som . har en högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp . har erfarenhet av minst ett års administrativt eller handläggande arbete under de senaste fem åren . har en mycket god datorvana . kan förmedla kunskap och information på ett lättförståeligt sätt . tycker om att utreda och finna lösningar på problem . har förmåga att självständigt slutföra ärenden och uppdrag . har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift . har mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla. Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet inom Skatteverket. Det är även meriterande om du behärskar ett eller flera främmande språk utöver svenska. I rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningen är på heltid och tillsvidare men inleds med en provanställning på sex månader. Sista ansökningsdatum: 2010-12-06