OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Skattekontoret Karlstad är ett av åtta skattekontor i Mitt regionen och har verksamhet i Karlstad och Åmål. Skattekontor Karlstads ansvarsområden är beskattning av privatpersoner och små företag. Dessutom är kontoret ansvarigt för regionens hantering av företag inom branscherna mäklare, advokater och redovisningskonsulter, och stora delar av utlandsområdet. Kontoret deltar bl. a i insatserna kontanthandel, oredovisat, företagsinsatsen, utlandstransaktioner, nya företag och slump. Vi är ca 130 medarbetare och vi sitter i lokaler i centrala Karlstad.
Vi söker nu skattehandläggare för tillsvidareanställning till Karlstad.
Dina arbetsuppgifter som skattehanläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens. För att kunna göra ett bra jobb hos oss måste du ha förmåga att sätta dig in i kundens behov.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120 p/180 hp alternativt KY- eller YH-utbildning inom redovisningsekonomi och/eller har motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• har mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt för att kommunicera med andra i tal och skrift
• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut
• har hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines
Det är meriterande om du
• har högskolepoäng inom skatterätt
• har arbetat med utredning och beslutsfattande vid en myndighet
• har arbetat med redovisnings-/bokföringsfrågor
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?