Skattehandläggare till skatteinbetalning

Skattehandläggare till skatteinbetalning

Arbetsbeskrivning

Har du en avslutad gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning, administrativ erfarenhet, ett utpräglat siffersinne och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt arbete? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete.

Om jobbet

Du  kommer att arbeta såväl med löpande arbetsuppgifter avseende inbetalningar men också med andra arbetsuppgifter inom likvidhantering. Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du kommer sedan självständigt driva dina ärenden och samverka med andra. Du kommer stöta på olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Verksamheten du arbetar inom ansvarar huvudsakligen för kommunavräkning gällande kommuner och landsting söder om Stockholm och trossamfund samt likvidhantering som är en manuell hantering av in- och utbetalningar av skatter och avgifter. Man har också arbetsuppgifter avseende inbetalningar och reskontrahantering för ackordsuppgörelser, överenskomna företrädaransvar, utdelningar i konkurser och skuldsaneringar från Kronofogdemyndigheten. Man har även hand om huslikvid, returer avslutade konton, överföringar av skatt mellan nordiska länder samt hantering av sinkutbetalningar via Agresso mm.

Du tillhör skattesektion 7 i skatteenehet 55 inom skatteområde 5. Din placering är i Växjö. På vår sektion är vi 20 personer.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- ha ett utpräglat siffersinne
- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat men samtidigt vara en bra lagspelare
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna
- ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du ska även ha:

- har en avslutad gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning
- minst två års aktuell arbetslivserfarenhet t.ex. inom redovisning/bokföring eller ekonomiarbete

Det är önskvärt om du har kunskap om skattedeklarationer och/eller skattekontot. Det är också om du har erfarenhet av redovisningssystem som t.ex. Agresso.

Bra att veta
Anställningen är tidsbegränsad till och med 2020-12-31

På https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 4 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb