OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare på Moms/AG-sektionen
blir att arbeta med handläggning, utredning och beslut av ärenden avseende främst arbetsgivaravgifter. Dina arbetsuppgifter innebär många kontakter, oftast via telefon och brev. Du har kontakter både inom och utanför Skatteverket. Arbetet innebär omväxlande och parallella arbetsuppgifter vilket ställer krav på din förmåga att vara flexibel.
På skattekontor Umeå är vi ca 125 medarbetare fördelade på sex sektioner. Moms/AG-sektionen består idag av 17 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har akademisk utbildning inom ekonomi med minst 120p/180p
• har minst två års relevant arbetslivserfarenhet inom de senaste fem åren
• har vilja och förmåga att möta människor och att ge god service samt inge förtroende
• arbetar självständigt, har beslutsförmåga och slutför arbetsuppgifter
• är produktiv och stimuleras av att arbeta effektivt mot uppställda mål
• är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
• har lätt att samarbeta och dela med dig av kunskaper
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har B-körkort.
Det är meriterande om du
har praktisk erfarenhet av arbete med bokföring från redovisningsbyrå alternativt ekonomiavdelning och/eller har erfarenhet av arbete med löneredovisning.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.