OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med beskattning av privatpersoner och företag eller med föreningar och stiftelser. Arbetet innebär att utreda, analysera och besluta i skatteärenden. Det ingår även att söka och ge information samt tillhandahålla service. Du kommer att möta privatpersoner och företagare främst skriftligen eller via telefon. Beroende på din bakgrund och verksamhetens behov kommer du att arbeta inom något av områdena inkomstbeskattning, moms eller arbetsgivaravgifter.
På skattekontoret i Uppsala arbetar ca 160 medarbetare fördelat på 8 sektioner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp eller dig som har relevant erfarenhet från arbete inom Skatteverket
• arbetar resultatinriktat med förmågan att avgränsa och fatta beslut
• har god förmåga att planera och prioritera ditt arbete
• inger förtroende genom ett bra bemötande
• har god förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av administrativt arbete. Exempel på erfarenhet som vi anser är relevant är handläggning, ärendehantering, myndighetsutövning eller erfarenhet av bokföring och redovisning. Även juridiskt arbete eller skatterättsligt arbete med föreningar eller stiftelser är relevant. Det är ett plus om arbetet har inneburit möten med kunder eller medborgare.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Tjänsterna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning.
Välkommen med din ansökan till oss!
I denna rekrytering kan vi komma att använda tester. De första intervjuerna kommer förhoppningsvis att hållas redan 18 - 19 maj.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.