Skattehandläggare utlandsskattekontoret, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Utlandsskattekontoret ansvarar för stöd och utveckling inom det internationella området samt den löpande beskattningsverksamheten av utländska och utlandsägda företag. Kontoret ansvarar också för operativt internationellt samarbete. Utlandsskattekontoren har gemensamt utvecklat ett metodstöd för internationella frågeställningar.

Sektionernas medarbetare arbetar inom olika områden; företagsregistrering, arbetsgivaravgifter, moms, inkomstbeskattning, A-skatt, SINK och även andra beskattningsområden.

Utlandsskattekontoret består av ca 260 medarbetare. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Solna Strand.

 

Dina arbetsuppgiftersom skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta främst med arbetsuppgifter av enklare karaktär inom internationella beskattningsfrågor. I arbetet ingår löpande ärendehantering av nya och etablerade företag samt registrera, granska och besluta i enkla skatteärenden. Det ingår också att söka, ge information samt tillhandahålla service.

Du kommer att möta företagare per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Arbetet innebär både individuellt arbete och samarbete i grupp. Skatteområden som du kan komma att jobba inom är t ex företagsregistrering, arbetsgivaravgifter, moms, A-skatt, SINK. Vi ser vikten av lärande i arbetet.

 

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har treårig gymnasieutbildning med godkända betyg i svenska, engelska och matematik
• 2 års relevant arbetslivserfarenhet
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service samt inge förtroende
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• är strukturerad, ansvarstagande och noggrann
• har god förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra

 

Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete, gärna från annan myndighet eller annan offentlig verksamhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

I samband med rekrytering kommer din förmåga att kommunicera skriftligen att prövas.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

 

Välkommen med din ansökan till oss!

 

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 8 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 april 2017

Liknande jobb