Skattehandläggare utlandsskattekontoret, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Utlandsskattekontoret ansvarar för stöd och utveckling inom det internationella området samt den löpande beskattningsverksamheten av utländska företag. Kontoret ansvarar också för operativt internationellt samarbete. Utlandsskattekontoren har gemensamt utvecklat ett metodstöd för internationella frågeställningar.

Utlandsskattekontoret består av ca 260 medarbetare. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Solna Strand.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med internationell moms. Som skattehandläggare kommer du arbeta med ärenden med varierande svårighetsgrad och kompetensutveckling.

Dina arbetsuppgifter som utredare inom moms innebär att du självständigt granskar, utreder och fattar beslut i ärenden rörande utländska företag. Utredningarna bedrivs huvudsakligen i form av skrivbordsutredningar och teamarbete. Din roll kommer att vara bred och du kommer att arbeta såväl självständig som i team samt kompetensutveckla andra skattehandläggare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet av moms vid internationell handel med varor och tjänster
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har mycket god förmåga att samarbeta
• har ett gott bemötande
• är flexibel och kan växla mellan olika arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom moms på Skatteverket eller på annan myndighet, domstol, revisionsbyrå eller annan kvalificerarad erfarenhet av moms.


Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

 

Välkommen med din ansökan till oss!

 

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 april 2017

Liknande jobb


20 september 2024

Tax Manager

Tax Manager

10 juli 2024

24 juni 2024

20 juni 2024