Skattehandläggare - utredare, Umeå

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som utredare
innebär att arbeta med komplexa, varierande och ibland omfattande utredningar. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv, där val av rätt utredningsform och detektivkompetens blir allt viktigare.  Vi erbjuder ett kvalificerat arbete inom vår verksamhet där vi främst utreder ärenden som berör ekonomisk brottslighet, avancerat skatteundandragande och internationella transaktioner. Praktiskt innebär arbetet att söka information avseende penningströmmar, söka kontaktvägar och kopplingar och slutligen fatta beslut.

Arbetsuppgiften är en rikskoncentration som är förlagd till Umeåkontoret.

På skattekontor Umeå är vi ca 100 medarbetare och revisionssektionen består av 22 medarbetare.
Kontoret har en koncentrationsprofil och handlägger bl.a. ärenden med inriktning mot ekonomisk brottslighet och borgenärsområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom företagsekonomi eller juridik med inriktning mot skatterätt eller motsvarande förvärvade kunskaper genom minst två års arbete inom ett för tjänsten relevant område
• har minst två års relevant arbetslivserfarenhet
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service
• har förmåga att arbeta självständigt, uthålligt och resultatinriktat
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i högt tempo mot uppsatta mål
• har helhetsperspektiv och god förmåga att avgränsa och fatta beslut
• talar och skriver sakligt och på ett sätt som är lätt att förstå
• har god samarbetsförmåga och har ett utåtriktat och kundanpassat förhållningssätt
• är ansvarskännande
• har B-körkort.

Det är meriterande om du
har erfarenhet av utredningsarbete inom Skatteverket eller annan statlig myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • x
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 januari 2017

Liknande jobb


20 september 2024

Tax Manager

Tax Manager

10 juli 2024

24 juni 2024

20 juni 2024