OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t.ex. att granska underlag för inlämnade deklarationer, att utreda och informera, att fatta beslut i skatteärenden samt förebyggande arbete och service. Arbetet innebär många externa kontakter via telefon, skriftligen och via personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
Skattekontoret i Värnamo tillhör organisatoriskt Skatteverkets Östra region och består av tre sektioner med 60 medarbetare. Vi söker nu efter två nya medarbetare som vill jobba med oss.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg tillsammans med minst tre års aktuell och relevant erfarenhet så som exempelvis arbete inom redovisning, revision eller ekonomi
• har ett gott bemötande och en känsla för service, både via telefon och skriftligen
• värdesätter samarbete med andra och sätter teamets mål i fokus
• är aktiv, initiativtagande, delaktig och engagerad i ditt arbete
• tar ansvar för de egna arbetsuppgifterna så väl som teamets gemensamma resultat.
Det är meriterande
med högskoleutbildning om 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alternativt KY- utbildning/ YH- utbildning om 400YH-poäng inom ekonomi eller juridik. Det är även meriterande med aktuell och relevant erfarenhet från myndighet eller kommun.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningarna är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.