OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t.ex. att granska underlag för inlämnade deklarationer, att utreda och informera, att fatta beslut i skatteärenden samt förebyggande arbete och service. Du kommer möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon. Du arbetar både individuellt och tillsammans med andra.
På Skattekontoret i Västerås arbetar vi med registrering och beskattning av nya företag, kontroll av företags moms och arbetsgivaravgifter, inkomstbeskattning av företag och privatpersoner, borgenärsarbete, löpande företagsärenden, revision samt omprövningar och överklaganden inom skatteområdet. Inom samtliga områden arbetar vi också för att tillhandahålla en god service.
De som anställs i denna rekrytering kommer att arbeta inom något av områdena företagsregistrering, moms, inkomstskatt, arbetsgivaravgifter eller borgenär. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
På kontoret är vi ca 145 medarbetare uppdelade på 7 sektioner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik.
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service samt inge förtroende
• kan arbeta självständigt, men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har god kommunikationsförmåga
• är produktiv, har god beslutsförmåga och stimuleras av att arbeta mot uppställda mål
• är flexibel, förändringsbenägen och nytänkande
• trivs att jobba i en organisation som kännetecknas av ett aktivt medarbetarskap
• har goda kunskaper inom IT-användning.
Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet från arbete på annan myndighet eller tidigare har arbetat inom ekonomi, juridik eller serviceområdet. Det är också meriterande om du tidigare har haft en roll som beslutsfattare.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.