OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Skattekontoret i Västervik ansvarar för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar. Kontoret har dessutom ett riksansvar för ROT och RUT.
På skattekontoret i Västervik är vi ca 180 medarbetare.
Vi behöver förstärka vår verksamhet och söker därför ett antal skattehandläggare till sektionerna som handlägger ROT- och RUT-avdrag.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär i huvudsak att ge service och handlägga ärenden inom ROT och RUT. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner, företag och andra myndigheter. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120p/180hp alternativt avslutad treårig gymnasieutbildning med minst tre års aktuell erfarenhet av administration som huvudsaklig arbetsuppgift
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• har förmåga att självständigt planera och prioritera ditt arbete
• kan göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god samarbetsförmåga
• är noggrann och ansvarstagande
• är positiv, empatisk och lyhörd
• har god servicekänsla och inger förtroende.
Det är meriterande om du har två års aktuell arbetslivserenhet av kvalificerat serviceyrke med externa kunder, där du självständigt förmedlat information och fakta. Det är även meriterande med erfarenhete av arbete med redovisning/bokföring samt av arbete inom myndighet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Tjänsterna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.
I denna rekrytering kan vi komma att använda tester.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.