OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du handlägger löpande ärenden, ger service och genomför utredningar inom momsområdet. Du ingår i en grupp som tillsammans hanterar alla uppgifter som rör momshandläggningen på sektionen. Du genomför besök och ger information samt har ett bra bemötande av våra medborgare och företagare.
På Skattesektionen i Visby arbetar ca 20 medarbetare och sektionen har uppgifter inom alla skatteslag. Vi arbetar både med förebyggande arbete och kontrollverksamhet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleexamen om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alternativt har flerårig aktuell relevant erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi
• är analytisk, drivs av att utvärdera och gå ”på djupet”. Du kontrollerar detaljer samtidigt som du förmår lyfta blicken och se samband, konsekvenser och kan dra slutsatser
• har förmåga att arbeta självständigt men samtidigt samarbeta med andra människor genom att dela med dig av din kunskap och delta i diskussioner
• är noggrann och utför ditt arbete på ett grundligt sätt, inget lämnas åt slumpen eller missas. Identifierar och följer upp detaljer
• stimuleras av att hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo utan att tumma på kvaliteten i ditt arbete
• vågar fatta beslut
Det är meriterande om du
har minst ett års aktuell och relevant erfarenhet av att ha arbetat med redovisning.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.