OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
Experis söker efter en positiv och orädd skattespecialist för konsultuppdrag hos ett spännande och internationellt företag i Västerås. Uppdraget beräknas pågå under två års tid med start i april 2014. Gärna tidigare om möjligt. Du kommer att vara en del i gruppen som har hand om skattefrågor för företagets internationella arbetskraft. Det inkluderar en hel del samarbete med skattekonsulter i andra länder såväl som support i interna svenska frågor till den lokala HR-avdelningen. Du kommer att arbeta i ett team om totalt 8 personer på avdelningen, varav en person är specialiserad på samma arbetsuppgifter som du.
Vem är du?
Som person är du utåtriktad, orädd och vill lära dig nya saker. Vi tror att du har arbetat minst två år med likande arbetsuppgifter, kanske som handläggare på Skatteverket. Du kan ha en bakgrund som ekonom eller jurist. Det viktigaste är dock inte din formella utbildning utan din erfarenhet och din person.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise!
Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.
Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför skulle vi vilja att du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
Ansvarig för tillsättningen är konsultchef Maria Örnsberg; 021-151210.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20