OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du fortsätta utveckla vår service och dialog med de som är viktiga för oss?
Nu söker vi dig som gillar service och bostäder liksom känslan av att varje dag veta att du bidrar till både utveckling och trivsel hos SKB och de som kontaktar oss.
Som chef för servicecenter ansvarar du för en viktig del av vår verksamhet – den som fungerar som ett nav för medlemmar, samarbetspartners och medarbetare. Du har personalansvar för fem personer och leder gruppens arbete samtidigt som du tar aktiv del i det dagliga arbetet.
Vi är måna om att våra medarbetare ska trivas och känna att de både utvecklas och utmanas. Därför skapar vi möjligheter till att förändra och tänka nytt med utrymme för att lära och växa.
För att säkerställa samordning och hög servicenivå behöver servicecenter arbeta tillsammans med våra olika avdelningar. I dag är vi över 140 medarbetare inom bland annat nyproduktion av bostäder, drift, fastighetsskötsel, ekonomi och IT.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start i början / mitten av juni.
Du rapporterar till kommunikationschef och tjänsten är placerad på SKB:s nyrenoverade huvudkontor i Bromma.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 20 april 2023, urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, sök gärna därför så snart som möjligt.
I den här rekryteringen samarbetar SKB med Randstad, ansök via www.randstad.se
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carina Rydström Randstad, tfn 073-343 41 51, carina.rydstrom@randstad.se
Fackliga kontaktpersoner hos SKB är:
Pia Onevi (Unionen), tel 08-704 61 72 samt Peter Svahn (Ledarna), tel 08-704 61 57.
Ansvarsområden
Servicecenter har en varierande vardag och en dialog med många, både inom och utanför föreningen
Du driver ett kontinuerligt arbete för att tillsammans med dina kollegor fortsätta att utveckla effektiva processer och nya arbetssätt
Kontakten med SKB ska alltid vara en positiv upplevelse av hög kvalitet
Kvalifikationer
Du ska ha arbetat som chef med erfarenhet av att leda och utveckla ett kundserviceteam
Du har mycket goda kunskaper och användarerfarenhet av telefonisystem, kundsupport och ärendehanteringsprogram samt ett engagemang för att utveckla nya digitala arbetssätt
Meriterande är erfarenhet av fastighetssystem
För att trivas hos oss motiveras du av att leda och stötta ditt team för att nå uppsatta mål och förstår vad som krävs för att fortsätta utvecklingen av ett professionellt servicecenter. Du är trygg i rollen som ledare och bidrar till arbetsglädje och engagemang.
Som en utåtriktad, proaktiv och prestigelös person brinner du för att kommunicera och alltid ge den bästa servicen tillsammans med gruppen. Du är noggrann och strukturerad samtidigt som du är drivande. Du har en känsla för det goda värdskapet och hur man utvecklar internservicen.
Om företaget
SKB är en kooperativ hyresrättsförening med 92 000 medlemmar som varje dag har dialog med både boende och köande medlemmar samt även många andra i vår omgivning. För SKB är också Stockholms största privata hyresrättsaktör.
Vi drivs av att bidra till en mer varierad bostadsmarknad och skapa rum för fler på ett hållbart sätt. Det har vi gjort sedan 1916. Genom vår unika upplåtelseform – den kooperativa hyresrätten - värnar vi om miljön, tar ett socialt ansvar och återinvesterar överskottet. Och fastigheterna vi bygger, de förvaltar vi själva, för evigt. Faktum är att vi inte har sålt ett enda hus på över 100 år. För mer information besök http://www.skb.org
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044