Arbetsbeskrivning
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
Letar du efter en arbetsplats som ger stor möjlighet till varierade arbetsuppgifter och utveckling?
För vår räkning söker vi en social IT-tekniker som har ett starkt kundfokus med erfarenhet av support för långsiktigt konsultuppdrag i centrala Stockholm. Vi värderar gärna flexibilitet då den fysiska arbetsplatsen kan variera stundvis.
Din profil
Vi söker dig som har två års erfarenhet av IT-support, du har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande. Vi ser gärna att du som person äventyrslysten och tycker om att resa, då möjligheten erbjuds, men inget vi ser som ett krav. B-körkort är däremot ett krav.
Rollen:
Du kommer att ingå i ett tätt servicedesk team som ger support till företagets ca 200 användare på plats samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen. Vi ser gärna att du som ansökande är en driven person, som är mån om din egna utveckling, då uppdraget erbjuder fina möjligheter inom området.
Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och i person som on-site. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande.
För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:
Supportera MS Office 2013/16
Office 365 och kringliggande tjänster
Supportera datorer med Windows 7 & 10
Administration i Active Directory och MS Exchange
Windows server
Nätverk
Felsöka hårdvara och kringutrustning
Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande
Flytande Svenska och engelska i tal och skrift
Välkommen med din ansökan!