OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare till vår skeppningsavdelning. Som Skeppningskoordinator kommer du att ingå i ett team som ansvarar för att boka Roxtecs transporter och sändningar av produkter världen över. I arbetet ingår bokning av transporter, framställande av frakthandlingar och exportdokument, importhantering samt fakturering. Det förekommer även en del bankaffärer vilket innebär att kunskap om ”lremburshantering” är en fördel.
Du har dagligen kontakt med såväl svenska som utländska kunder och speditörer, varför vi lägger stor vikt vid god kommunikativ förmåga samt förståelse för olika kulturer och miljöer. Du har tät kontakt med avdelningar inom Roxtec International AB, exempelvis Customer Order, för att förse dem med information om fraktkostnader och transportledtider samt kontinuerlig dialog med vårt lager. För att det ska fungera väl, är det en förutsättning att du har god förmåga att samarbeta och jobba i team.
Tjänsten är vid huvudkontoret i Karlskrona, men resor kan förekomma.
Kvalifikationer
För att du ska kunna bli framgångsrik i arbetet och möta de krav som ställs, är det viktigt att:
• du har minst 3 års gymnasieutbildning
• du har erfarenhet och goda kunskaper inom tullregler vad gäller export och import
• du talar och skriver god engelska och svenska
• du har mycket god datorvana.
Vi söker en engagerad, problemlösningsfokuserad person med ett proaktivt arbetssätt. Du är självgående och beredd att ta ansvar och ägarskap för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du tar egna initiativ och är en driven person som har förmågan att påbörja nya uppgifter och att se till att de slutförs. Är du dessutom strukturerad och gillar att ha många bollar i luften samtidigt, är det här jobbet något för dig.
Snabbhet, enkelhet och flexibilitet är viktiga ledord för oss på Roxtec och dessa bör kännas naturliga även för dig. Läs gärna mer om Roxtec Core Values, våra sju kärnvärden som etablerades för cirka 30 år sedan och som fortfarande utgör riktlinjen för vår verksamhet. De uppmuntrar oss att fokusera på kundupplevelsen och påminner oss om att vi, var och en och tillsammans, bidrar till Roxtecs framgång. Du finner Roxtec Core Values här (https://www.roxtec.com/en/about-us/about-roxtec/roxtec-core-values/?changelanguage=en)
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Ansökan
Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna Paola Canu, GDC Customer Service Manager, +46 733 31 31 73, eller Ebba Lund, HR Business Partner, +46 733 31 37 35. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-12-10.