OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen som skeppningskoordinator är du en viktig del i värdekedjan ut till kund där du som skeppningskoordinator ansvarar för att utleveranser av läkemedel kommer fram till kund i rätt tid och med rätt dokumentation. Vi samarbetar med flertalet funktioner internt, främst centrallagret, förråden, supply point coordinators och finans. Externt fungerar du som koordinator mot våra speditörer och agenter. De har ett starkt fokus inom AstraZeneca att jobba med Lean och jobbar för att deras arbete också ska genomsyras av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av deras vardag.
Din roll
Som skeppningskoordinator ansvarar du självständigt för skeppningar till ett antal exportmarknader. Utförandet av arbetsuppgifterna ska ovillkorligen följa de föreskrifter och rutiner som avser kvalitet och säkerhet (GMP/GDP) som är vedertagna inom AstraZeneca.
Arbetet innefattar kontakter med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även viss problemlösning och systemanalys. Du deltar i avvikelse- och reklamationsutredningar.
Vem är du?
Vi söker dig med stor erfarenhet av logistik och av att arbeta i SAP med transportrelaterade processer. Lämplig utbildningsnivå är eftergymnasial utbildning med inriktning på exportadministration, spedition, logistik eller annan serviceindustri. Du har god kommunikationsförmåga, ett krav är att du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift.
Som person är du en social och utåtriktad lagspelare, du strävar efter bra samarbete i dina kontaktytor och tar alltid personligt ansvar. Viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm att följa fastställda regler, rutiner och standards. Du är engagerad, flexibel och serviceminded.
Du erbjuds
Uppdraget ingår i Jureks uthyrningsverksamhet, startar 1 maj och kommer att pågå till och med slutet av augusti. Skeppningsfunktionen är en del av Customer Relations & Logistics inom Sourcing & Supply, Sweden Operations. Tjänsten är på heltid. För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Sjöström på 070-972 14 70 alternativt malin.sjostrom@jurekbemanning.se. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurekbemanning.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Start:
1 maj 2015
Lön:
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
Snarast, vi går igenom urvalet löpande
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson
Thomas Eklöf
Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki
Malin Alexandersson
Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström
Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44