OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av tanken på nya och spännande logistiska utmaningar? Besitter du dessutom en hög ambitionsnivå och arbetskapacitet? Ta chansen och få förmånen av att verka i en internationell miljö med stor erfarenhet och bred kompetens! Som skeppningskoordinator får du inte bara göra skillnad med stark miljömässig koppling, du får även skapa dig ett starkt närverk med bred förståelse över processer och flöden.
OM TJÄNSTEN
Nederman är en världsledande leverantör av produkter och system inom området miljöteknik med fokus på luftfiltrering, rening och återvinning. Deras lösningar bidrar till att minska miljöpåverkan från industriproduktion, skapa ren och säker arbetsmiljö samt öka produktionseffektivitet.
I tjänsten som skeppningskoordinator arbetar du i slutet av processen ”order till leverans” där du dagligen jobbar mot deadlines som måste hållas för att sändningar ska avgå i tid. Dina kontaktytor är både externa i form av säljbolag med dagliga kontakter för att samordna leveranserna ut till våra slutkunder samt internt för att koordinera så att leveranserna plockas och hämtas upp i tid. Alla transaktioner sker i affärssystemet IFS samt transportprogrammet GCT. I arbetet ansvarar du löpande för självkontroll av import- och exportleveranser. Du utför leverantörsdeklarationer och ser till att importdeklarationer är korrekt behandlade och följer tullverket regelverk.
För att trivas i rollen som skeppningskoordinator...
Har du god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är trygg i dina logistikkunskaper och kan på ett konstruktivt och flexibelt sätt använda dessa i ditt affärsmannaskap. Arbete i högt tempo driver dig samtidigt som du är noggrann och har en känsla för helhet. Vi sätter stor vikt vid förmågan att driva igenom förändringar och därför söker vi dig som har hög integritet och är utvecklingsinriktad. Du har även förmåga att identifiera förbättringar samtidigt som du kan samspela med kollegor för att implementera dem.
Du erbjuds
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Nederman AB Sverige. Tjänsten är heltid på 6 månader med god chans till förlängning.
ARBETSUPPGIFTER
* Orderbekräftelse
* Bokning av transporter hos transportörer
* Utfärda transportdokument
* Tullklarering vid export
* Hantera fraktrelaterade frågor från kund
* Administrera expressleveranser och fraktrelaterade krav
* Kontering av fraktfakturor
Månadsvis sker även intrastathantering och debitering av frakter till säljbolag.
VI SÖKER DIG SOM
* Har god datorvana
* Tidigare erfarenhet av att ha arbetat i affärs- och transportsystem
* Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
* Eftergymnasial utbildning inom transport eller logistik
* Tidigare kvalificerad arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Arbetat i affärssystemet IFS
* Arbetat i transportsystemet GCT
Som person är du:
* Noggrann
* Självgående
* Initiativtagande
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid 6 månader med god chans till förlängning
* Placering: Sydhamnsgatan 2, Helsingborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nederman ABs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Nederman här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231