OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nästa
Skeppsklarerare/Transportadministratör?
SDK Shipping söker en proaktiv och professionell kandidat till positionen som
skeppsklarerare/transportadministratör på vårt kontor i Lysekil. Vi har behov för att förstärka vårt team i
Lysekil.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är operation/administration av fartyg i primärt Lysekil/Brofjorden.
Utöver klarering av fartyg så får man som skeppsklarerare räkna med en mängd olika arbetsuppgifter
som krävs för att ett fartygs hamnanlöp. Vidare kommer du att ingå i vårt team som arbetar med
tredjepartslogistik för våra kunder. I dessa arbetsuppgifter ingår främst transportbokningar,
transportplanering, reklamationshantering samt hantering av leverantörsfakturor och fakturering till kund
etc.
Kvalifikationer:
* Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
* Goda IT-kunskaper och god vana av att hantera word/excel.
* B-körkort är ett krav.
* Praktik/erfarenhet från skeppsmäkleri/logistikbranschen/sjöfartsnäringen är meriterande.
* Erfarenhet från arbete med internationella kunder är meriterande.
* Tillgänglig för arbete på obekväm tid såsom helg och natt och vid behov längre arbetspass.
Den vi söker bör ha:
* Proaktiv och handlingskraftig personlighet.
* Förmåga att både arbeta självständigt och i ett team.
* Kommersiell förståelse och fokus på att skapa värde till våra kunder.
* Flexibilitet och engagemang för att jobba även på obekväma arbetstider och helger vid behov.
* Förmåga att snabbt bli "en i teamet" och utan prestige dela på kunskap och arbetsuppgifter.
* En lösningsorienterad syn på utmaningar.
* Boende (helst) i närheten av Lysekil/Munkedal.
Vi ser gärna yngre sökande.
Vi kommer att behandla ansökningar fortlöpande och ser därför gärna din ansökan så snart som möjligt.
Vi förbehåller oss rätten att endast svara på de ansökningar som vi anser intressanta och hoppas på er
förståelse för att ni eventuellt inte får svar tillbaka från oss.